ماهان استیل

اجاق‌های رومیزی نسخه‌ای کوچک‌تر از فرها یا اجاق‌های دیواری است که امروزه در اکثر آشپزخانه‌های آمریکایی یافت می‌شود. اجاق‌های رومیزی بسیاری از مزایا و قابلیت‌های اجاق‌های سایز کامل را به اندازه‌ای مناسب و جمع‌وجور که روی پیشخوان شما قرار می‌گیرد، کاهش می‌دهند.

این نسخه کوچکتر از اجاق های آشپزخانه یا اجاق های دیواری برای آشپزخانه های بسیار کوچک یا ایجاد ظروف تکی مناسب است. تجهیز آشپزخانه خود به یک اجاق روی صفحه و یک اجاق با اندازه کامل نیز می تواند به شما کمک کند تا همزمان غذاهای بزرگتر با نیازهای مختلف پخت و پز تهیه کنید. برای گسترش تطبیق پذیری آشپزی خود و آوردن تکنیک های آشپزی جدید به آشپزخانه خود، یک اجاق کانوکشن را انتخاب کنید.

شاید تا چند ساله پیش اجاق گاز صفحه ای با توکار به اندازه الان مورد استقبال قرار نگرفته بود ولی در حال حاضر به خاطر کوچک تر شدن منازل و به ویژه آشپزخانه ها خیلی از خانواده ها به اجبار و یا خواست خود به این مدل اجاق گاز روی آورده اند و قطعا هر وسیله ای یک سری نقاط قوت دارد و یک سری نقاط منفی.

البته شاید در نگاه کلی نکات مثبت بیشتر باشد که در این نوشته به آنها خواهیم پرداخت.

اجاق گازها از اصلی ترین و مهمترین اجزا یک آشپزخانه هستند، اجاق گازهای مدرن امروزی اغلب بنام اجاق گازهای صفحه ای یا رومیزی ( توکار ) معروفند و در اشکال و طرحهای متنوع و متریال مختلف در بازار دیده می شوند.

مزایا و معایب گاز های رومیزی

اجاق های دیواری در مقابل. اجاق های رومیزی: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

اجاق‌ها و اجاق‌های دیواری وسایلی با اندازه کامل هستند که برای پخت و پز غذاهای چند ظرفی ایده‌آل هستند و معمولاً به‌طور دائم نصب می‌شوند. یک اجاق روی میز بسیار کوچکتر است و به راحتی می توان آن را جابجا کرد. این اندازه مناسب برای وعده های غذایی تک غذا یا تکنیک هایی مانند برشته کردن، آب کردن و ترد کردن است.

برخی از اجاق‌های رومیزی طیف وسیعی از عملکردهای تخصصی را ارائه می‌دهند که آنها را به اندازه اجاق‌های سایز کامل خود همه کاره می‌سازد.

اگر می‌خواهید یک اجاق با سطح پخت و پز برای تفت دادن، تفت دادن و آب‌پز کردن ترکیب شده باشد، آشپزخانه‌ای را انتخاب کنید که شامل یک صفحه یکپارچه باشد. در اینجا یک راهنمای سریع وجود دارد که تفاوت‌های بین این نوع اجاق‌ها و نحوه مقایسه آن‌ها با یک نسخه میز را نشان می‌دهد. در حالی که همیشه استثنا وجود دارد، در اینجا چیزی است که معمولاً می توانید انتظار پیدا کنید.

آیا یک اجاق رومیزی می تواند جایگزین اجاق معمولی شود؟

اکثر خانوارها همچنان مایلند که یک اجاق با اندازه کامل برای ظرفیت بیشتری داشته باشند. داشتن هر دو اجاق روی میز و اجاق معمولی می تواند به شما انعطاف بیشتری در هنگام تهیه انواع وعده های غذایی بدهد.

هنگامی که یک غذای تک‌ظرفی مانند یک شام ورقه‌ای درست می‌کنید، یک اجاق روی میز به شما این امکان را می‌دهد که از گرم کردن فر کامل خود صرفنظر کنید. این بدان معناست که شما احتمالاً انرژی کمتری مصرف می‌کنید و زمان کمتری را برای گرم شدن آن صرف می‌کنید.

یک اجاق روی میز نیز برای پخت چندین غذا با نیازهای مختلف پخت و پز به طور همزمان عالی است. گوشت ها را با استفاده از حالت همرفتی در یک فر تفت دهید و در فر دیگر سوفله ای لطیف بپزید.

مزایا و معایب گاز های رومیزی

ایا اجاق رومیزی ارزشش را دارد؟

اجاق‌های رومیزی می‌توانند تکنیک‌های جدیدی را به دستور پخت شما بیاورند، و همچنین فضای اضافی فر را برای پخت بیشتر فراهم کنند. یک نان خمیر ترش را در فر خود بپزید در حالی که یک شام تابه ای یا بیکن سرخ شده با هوا را در فر میزتان برشته می کنید. اگر مرتباً دسته های کوچکتر و ظروف تکی درست می کنید، یک اجاق روی میز اندازه مناسبی است.

اجاق های روی میز انتخابی KitchenAid® توانایی پخت، برشته کردن، پخت و پز و حتی سرخ کردن هوا را دارند. هر مدل ظرفیت کافی برای یک تابه پخت 9×13 اینچی را دارد تا به راحتی یک کیک ورقه ای، شام کامل یک تابه یا حداکثر 2 مرغ سایز کامل (هر کدام 3.6 پوند) را در خود جای دهد.

در اینجا چند مزیت دیگر وجود دارد که شما از داشتن یک اجاق روی میز لذت خواهید برد: فضای کمتری نسبت به اجاق با اندازه کامل اشغال می کند به سرعت گرم می شود، بنابراین می توانید هنگام تهیه وعده های غذایی کوچکتر یا پختن غذا، از گرم کردن کل فر خودداری کنید عالی برای انجام سریع کارهای روزمره با مدل های منتخب دارای قابلیت هایی مانند برشته کردن، گرم کردن مجدد و حتی سرخ کردن هوا در مدل های منتخب برخی از اجاق‌های رومیزی همرفت به شما امکان می‌دهند قابلیت‌هایی مانند سرخ کردن با هوا و پخت همرفت را در فر فعلی‌تان نداشته باشید

در جاق رومیزی چه چیزهایی می توانید بپزید؟

اجاق پخت روی میز بهترین همراه آشپزخانه است، به خصوص برای وعده های کوچکتر یا وعده های تکی. اجاق‌های همرفتی رومیزی همچنین در پخت غذاهایی که بهترین طعم را با بیرونی ترد و فضای داخلی نرم یا لطیف دارند – مانند گوشت‌های آبدار، مرغ سرخ‌شده در هوا، سیب‌زمینی پخته، سبزیجات ریشه‌ای برشته و نان تازه، خوب هستند.

برخی از اجاق‌های روی میز نیز به شما اجازه می‌دهند تا آب غذاها را کم کنید تا بتوانید چرم میوه‌ای، چرمی و سایر موارد دلخواه درست کنید. یکی از این دستور العمل ها را در فر میز خود امتحان کنید

مزایا و معایب گاز رومیزی

انواع اجاق گازهای صفحه ای:  

همانطور که از اسم آنها پیداست، روی قسمتی از اشپزخانه مثل میزهای مخصوص یا کابینت ها نصب شده و قابل جابجایی نیستند. تعداد شعله های این مدل گازها از یک شعله شروع شده و به ۶ شعله هم می رسد. این مدل اجاق گازها اکثرا گاز سوز هستند اما انواع مدلهای برقی با صفحه های لمسی و دیجیتال هم وجود که توسط چند شرکت خارجی و داخلی تولید می شوند که بسیار شیک و زیبا هستند و جلوه و زیبایی خاصی به دکوراسیون آشپزخانه می دهند. و به چند دسته کلی تقسیم میشوند.

  1. اجاق گازهای رومیزی  با نمای استیل ( استفاده از استیل ضد زنگ با تحمل حرارت بالا )
  2. اجاق گازهای رومیزی با نمای شیشه ای شیشه‌ای ( در برند های معرف شیشه آنها تا 300 درجه را میتواند تحمل نماید )
  3. اجاق گاز‌های رومیزی استیل شیشه‌ای ( ترکیبی از شیشه و استیل )
  4. اجاق گازهای رومیزی سرامیکی ( که به خاطر مصرف برق بالا در این مورد توجه قرار نگرفته اند )

مزایای کلی این مدل اجاق گاز های صفحه ای

:استفاده از فضای کمتر و قابل نصب در اکثر آشپزخانه ها

2: هماهنگی بالا بین کابینت و زیبایی بیشتر در طراحی

3: انواع رنگ و قابلت ست شدن با بقیه لوازم

4: تنوع بسیار بالای سایز از 30 سانت تا 120 سانت

5: امکان طراحی صفحه چدن با ظاهر های متفاوت از یک تکه تا پنج تکه

6: سرعت عمل بالاتر در هنگام تمیز نمودن

7: امکان استفاده از فضای زیر اجاق گاز 8: استفاده از گاز صفحه‌ای در نقاط مختلف آشپزخانه را خواهید داشت حتی به صورت جزیره

معایب کلی استفاده از این محصول

:عدم امکان جابجایی محصول

2: نداشته فر متصل بر روی دستگاه

3: مشکل کمبود فشار گاز خروجی در صورت استفاده هم زمان از ۴ یا ۵ شعله

4: عدم امکان استفاده برای ظرفو خیلی بزرگ و سنگین

اجاق گاز چند شعله مناسب آشپزخانه شماست ؟

شاید آشپزی کار هر روز شما نباشید، اما برای تجمعات خانوادگی، مهمانی‌های شام و تعطیلات، مطمئناً به بیشتر از یک یا دو شعله نیاز خواهید داشت. در هنگام خرید اجاق گاز به چند نکته اساسی توجه فرمایید. یکی از آنها شعله پلوپز هست.

که سعی نمایید این شعله از سینک و یخچال شما فاصله داشته باشد. به‌ طورکلی، فضای بین شعله‌ها، اندازه صفحه و پیکربندی آشپزخانه اهمیت ویژه‌ای دارد.  

هنگام خرید گاز رومیزی، به بزرگ‌ترین تابه خود فکر کنید. تعداد مشعل بیشتر به معنی انعطاف‌پذیری بیشتر در آشپزی است و آشپزهای حرفه‌ای به تعداد شعله بالاتر با توان انرژی متنوع نیاز داند. اگرچه تعداد 4 شعله می‌تواند مناسب باشد، اما تاکنون کسی از تعداد زیاد شعله گاز رومیزی گلایه نکرده است. اگر فضای کافی را در آشپزخانه خود دارید بهترین گزینه 5 شعله است .

آیا گازهای رومیزی راحت‌تر تمیز می‌شوند؟

اصولا اجاق گاز های صفحه ای تمیز کردن راحت تری دارند به نصب گاز های مبله . در بین مدل‌های مختلف گازها، گازهای رومیزی بدون درز از رسیدن مواد آلاینده به شعله جلوگیری می‌کنند و به راحتی نظافت می‌شوند. در برخی مواد، سطح یکپارچه گاز مانع از نفوذ مواد آلاینده به قسمت‌های زیرین می‌شود و نظافت گاز چندان مشکل نیست.

پ ن : در کل با توجه به شرایط فلی خانه های شهری با فضای کمتر و لزوم استفاده مفید از تمامی قسمت های خانه. استفاده از اجاق گاز صفحه ای یکی از الزامات آشپزخانه میباشد. و اگر در هنگام انتخاب گاز با کیفیتی خرید نمایید قطعا ناراضی نخواهید بود



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه